Paremiologia catalana comparada digital

Vuit dies a can Pinyoca i deu més a Penyacans, i quan torneu ho trobareu tot bo

4 recurrències en 2 variants. Primera citació: 2019.

Vuit dies a can Pinyoca i deu més a Penyacans, i quan torneu ho trobareu tot bo

2 fonts, 2023.
Cal explicar que can Pinyoca i el mas de Penyacans eren dos masos del Montseny que tenien fama de ser rònecs i molt pobres. Per això es deia que si es passaven uns quants dies a alguna de les dues cases, a la tornada es valoraria el menjar a causa de la fam que s'hauria passat durant l'estada.
Lloc: Sant Esteve de Palautordera (Vallès Oriental).
Can Pinyoca i el mas de Penyacans eren dos masos del Montseny que tenien fama de ser rònecs i molt pobres. Per això es deia que si es passaven uns quants dies a alguna de les dues cases, a la tornada es valoraria el menjar a causa de la fam que s'hauria passat durant l'estada.
Lloc: Sant Esteve de Palautordera (Vallès Oriental).

Vuit dies a Can Pinyoca i deu més a Penyacans, i quan torneu ho trobareu tot bo

2 fonts, 2019.
Lloc: Vallès Oriental.
Can Pinyoca i el mas de Penyacans eren dues masies del Montseny que tenien fama de ser rònegues i molt pobres. Per això es deia que si es passaven uns quants dies a alguna de les dues cases, a la tornada es valoraria el menjar a causa de la gana que s'hauria passat durant l'estada als masos. De: Sabé, Quim.
Lloc: Sant Esteve de Palautordera (Vallès Oriental).