Paremiologia catalana comparada digital

Parèixer de la tribu de Sem

3 recurrències. Primera citació: 2002.

Paréixer de la tribu de Sem

1 font, 2002.
Expr. que juga amb l'equívoc de les paraules i que sig. estar flac i desmenjat.
Simonet està cavil·lós i trist perquè no té èxit en el seu intent de cridar l'atenció de la xicota que li interessa: […] / d'hasta que vindré a paréixer / de la família de Prim, / o de la tribu de Sem.
Sinònim: Paréixer de la família Prim.
Lloc: País Valencià.
Font: L'Agüelo Cuc, 553.
L'expr. juga amb l'equívoc de les paraules: Sem, fill de Noè,; i l'adjectiu «sem».
Simonet està cavil·lós i trist perquè no té èxit en el seu intent de cridar l'atenció de la xicota que li interessa: […] d'hasta que vindré a paréixer, / … de la família de Prim, / o de la tribu de Sem.
Lloc: País Valencià.
Font: L'Agüelo Cuc, 553.
Expr. que juga amb l'equívoc de les paraules. L'expr. sig. estar flac i desmenjat. Sem: adj. Pansit, mústic. Fill major del pare Noé.
Simonet està cavil·lós i trist perquè …: ¿Serà que'l meu flac entén / y la fa grosa el mirar / cm me vaig quedant de sec? / d'hasta que vindré a paréixer, / … de la família de Prim, o de la tribu de Sem?
Lloc: País Valencià.