Paremiologia catalana comparada digital

De cantar prou cantaria, si tenia bona veu

13 recurrències en 9 variants. Primera citació: 1924.

De cantar prou cantaria, si tenia bona veu

5 fonts, 1983.
Fórmula emprada per eludir quelcom que hom no vol fer pretextant que hom no en sap o que no té les condicions necessàries. Aquesta parèmia la trobem també com a començament d'una corranda.
Sinònim: De cantar prou cantaria, / si tenia bona veu, / me n'aniria a Barcelona / a cantar dalt de la Seu.
Pretext per no fer una cosa.

De cantar bé cantaria, / i si tingués bona veu / aniria a Barcelona / a cantar dalt de la Seu

1 font, 1924.
Lloc: Llofriu (Alt Empordà).

De cantar bé cantaria, i, si tingués bona veu, aniria a Barcelona a cantar dalt de la Seu

1 font, 1992.

De cantar prou cantaría / si tenía bona veu: / aniria a Barcelona / a cantar al cor de la Seu

1 font, 1932.
Fa allusió a les grans funcíons que s'havien celebrat a la Seu. Es donava una gran importància a la part musical, que constituïa moltes vegades un veritable concert més de música profana que religiosa. En temps reculats era la música de la Seu l'única que hi havia a Barcelona, i hi acudien totes les persones de gust refinat (segueix a l'original).
Sinònim: Anar a la Seu és anar al cel.
Lloc: Barcelona (Barcelonès).
Font: Refraner barceloní.

De cantar prou cantaria, / si tenia bona veu, / me n'aniria a Barcelona / a cantar dalt de la Seu

1 font, 1983.
Recorda temps en què a la catedral de la nostra ciutat es feien unes funcions religioses molt notables musicalment considerades a càrrec de mestres de capella i d'organistes que eren veritables notabilitats musicals. Els conjunts melòdics de la música religiosa de la Seu de Barcelona van gaudir de fama merescuda i van constituir com una escola musical que va despertar i mantenir a casa nostra una cultura musical notables (segueix a l'original).
Sinònim: De cantar prou cantaria, si tenia bona veu.

De cantar prou cantaria, si tenia bona veu; me'n 'niria a Barcelona a cantar al cor de la Seu

1 font, 1935.
Lloc: Barcelona (Barcelonès).

De cantar, bé cantaria, / si tenia bona veu; / me'n iria a Barcelona / a cantar dalt de la Seu

1 font, 1967.
Lloc: Llofriu.

De cantar, prou cantaria si tinguera bona veu

1 font, 2021.
Pretext per no fer un tasca.

De cantar, prou cantaria, / si tenia bona veu: / aniria a Barcelona / a cantar dalt de la Seu

1 font, 1992.